Wystawa Eko- maskotek

Zapraszamy na wystawę EKO-MASKOTEK wykonanych przez uczniów klas 1-3. Wystawa znajduje się na parterze szkoły. Zobaczcie, jakie cuda można zrobić z materiałów, które najczęściej trafiają do kosza. Dziękujemy Wychowawcom klas za pomoc.
Eko-maskotki zostały wykonane w ramach akcji „Tydzień Edukacji Globalnej”.

Europa Mój Dom- Włochy

Pierwszym krajem jaki odwiedziła klasa 2a w ramach projektu EUROPA MÓJ DOM były Włochy. Dzieci poznały podstawowe słówka w języku włoskim takie jak dzień dobry, do widzenia, proszę, przepraszam, dziękuję oraz jak się przedstawić. Dowiedziały się jakie są barwy narodowe Włoch, zabytki, co zostało wynalezione we Włoszech. Wykonali wspólnie gazetkę o Włoszech w której zostały umieszczone wszystkie najważniejsze informacje o tym kraju. Poznali budowę wulkanu i wykonali doświadczenie.
Edukacyjna podróż do Włoch dobiegła końca. Jednak czekają nas kolejne, równie ciekawe i miłe podróże po Europie.


Wymarzona Szkolna Łazienka

Sprawozdanie z konkursu „Wymarzona Szkolna Łazienka”


Wycieczka do teatru klas II- „Skarb Kapitana Haka”

Dnia 16 listopada 2022r. klasy drugie pod opieką Pani Karoliny Pilarskiej, Ewy Turek, Moniki Leśniewskiej i Joanny Kot wybrały się na wycieczkę do łódzkiego Teatru „Piccolo” na spektakl pt. ,,Skarb Kapitana Haka. Było to przedstawienie zawierające elementy patriotyczne oraz aktywizujące widownię. Dzieci czynnie uczestniczyły w przedstawieniu m.in. pomagając wyciągnąć kapitana Haka z wody.  Wszyscy widzowie zostali pasowani na piratów, a po przedstawieniu wspólnie z aktorami zatańczyli afrykański taniec.
Muzyka, scena, aktorzy oraz gra świateł przyciągnęły uwagę młodych widzów i wywołały na wielu twarzach uśmiech oraz zachwyt.  Była to Nasza wspólna, ciekawa i zapewne nie ostatnia wizyta w teatrze.
Dziękujemy również Fundacji Piccolo – Kultura bez barier, za życzliwość i finansowe wsparcie okazane uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dzieciom z Ukrainy uczęszczającym do naszej szkoły.


Mobilne planetarium

W poniedziałek 14.11.2022 r. w naszej szkole odbył się pokaz astronomiczny w Mobilnym Planetarium. Pod ogromną kopułą namiotu w kształcie półkuli, przy wykorzystaniu technik multimedialnych i audiowizualnych dzieci z przedszkola oraz klas I-III podziwiali rozgwieżdżone niebo, konstelacje gwiazd oraz przyswajali wiedzę o kosmosie. Dzieci wsiadły do rakiety i poleciały na Księżyc, po kolei odwiedzili również wszystkie planety. Na zakończenie uczniowie przejechali się kolejka górską 🙂
Wszyscy uczestnicy pokazu byli zachwyceni i na pewno z większym zainteresowaniem oraz świadomością będą obserwować wieczorami rozgwieżdżone niebo.

Dziękujemy ORBITEK – Mobilne Planetarium w przedszkolu i szkole za ciekawą lekcję, a Pani Annie Kurnatowskiej za zorganizowanie pokazu.


Wojewódzkie Konkursy Przedmiotowe

W listopadzie uczniowie klas ósmych przystąpili do szkolnych etapów Wojewódzkich Konkursów Przedmiotowych z języka polskiego, języka angielskiego, matematyki, historii, biologii i geografii. Przedsięwzięcie cieszyło się dużym zainteresowaniem. Z niecierpliwością czekamy na wyniki.


Audycja muzyczna w naszej szkole 17 listopada 2022- przedszkolaki i uczniowie klas 1-4 bawili się doskonale w gruzińskich, armeńskich i ormiańskich rytmach. Grali na instrumentach, śpiewali oraz tańczyli! Poznali m.in. utwór TANIEC Z SZABLAMI oraz dźwięk instrumentu dętego drewnianego pochodzącego z Armenii o wdzięcznej nazwie DUDUK.


Tydzień Edukacji Globalnej

Tydzień Edukacji Globalnej rozpoczyna się 14 listopada.

Ten tydzień to specjalny czas dla naszej szkoły i wszelkich innych zainteresowanych stron aby się spotkać, porozmawiać, podnieść naszą wspólną świadomość na temat globalnych wyzwań i budowania lepszego świata dla nas wszystkich. 


Klasa 3b grała na tubach muzycznych w ramach projektu LABORATORIA Przyszłości. Poniżej zakodowana melodia tej piosenki.


Drukarka 3D

Dzięki drukarce 3D uczniowie zdobywają umiejętności obsługi nowoczesnych narzędzi technologicznych. Działamy. Pierwsze projekty zostały już zrealizowane.


Code-Music

W ramach projektu Laboratorium Przyszłości uczniowie klasy III a grali podczas lekcji na tubach, wg programu Code-Music. Potrafią zagrać melodie w gamie C-dur.


Majsterkowanie w Castoramie

W dniu 9 listopada 2022 r. klasy III a i III b wzięły udział w zajęciach majsterkowania w Castoramie. Uczniowie konstruowali skrzynkę narzędziową, łącząc materiał drewniany klejem, a następnie wbijając gwoździe. Kolejną czynnością było ozdobienie skrzynek naklejkami.


Wycieczka do ZOO klas III

5 października klasa III a i III b udały się na wycieczkę do Orientarium Zoo w Łodzi.

Podziwialiśmy  egzotyczne, zagrożone wyginięciem gatunki zwierząt, największy w Europie wybieg dla słoni, tunel do obserwacji rekinów i płaszczek.

Mogliśmy  obserwować mieszkańców Orientarium z trzech perspektyw: podwodnej, lądowej oraz z góry.


Zielniki III a

Uczniowie klasy III a w ramach poszerzania wiadomości o otaczającym środowisku przyrodniczym wykonali „Zielniki”.  Prace wykonane są bardzo estetycznie, zawierają ciekawy zbiór liści i roślin. Okazy  zostały zebrane nie tylko w najbliższej okolicy, ale również przywiezione z Arboretum w Rogowie. Dziękuję bardzo rodzicom za włączenie się w realizację zadania.


Pasowanie na czytelnika 2022

8 listopada 2022r. w bibliotece szkolnej odbyło się uroczyste PASOWANIE NA CZYTELNIKA klas pierwszych. Był to dzień, na który uczniowie czekali z utęsknieniem. Pasowanie na czytelnika to oficjalne przyjęcie najmłodszych uczniów do grona czytelników biblioteki szkolnej. Pierwszaczki otrzymały  informacje na temat regulaminu wypożyczania i zasad postępowania z książkami oraz zasad zachowania się w bibliotece. Dzieci uczestniczyły w zabawach polegających na rozwiązywaniu zagadek 
związanych z książką, biblioteką oraz bajkami. Po uroczystym złożeniu Ślubowania na Czytelnika, uczniowie otrzymali dyplomy. Od tej pory pierwszaki mogą samodzielnie wypożyczać książki z biblioteki.


Wyniki konkursu „Zgadnij kto to?”


Policyjna Akademia Bezpieczeństwa

Uczniowie klas drugich: Anna Pilarska i Kacper Stępień reprezentowali Naszą Szkołę w powiatowym konkursie międzyszkolnym pod nazwą Policyjna Akademia Bezpieczeństwa, który odbył się 27 października 2022 roku w Szkole Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Wiśniowej Górze. Konkurs podzielony był na dwa etapy. W pierwszym na uczestników czekał specjalny tor przeszkód pokonywany na czas, który składał się z ośmiu elementów. A w drugim test wiedzy o bezpieczeństwie. Zawodnicy odpowiadali na 15 pytań, które dotyczyły bezpieczeństwa w domu, w szkole, w Internecie oraz na drodze. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali nagrody oraz dyplomy. Zwycięzcy eliminacji powiatowych wezmą udział w zawodach wojewódzkich. Gratulujemy zawodnikom ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Koluszkach i życzymy powodzenia! Naszym zawodnikom dziękujemy za udział i gratulujemy dobrego występu.

Światowy Dzień Toalet

19 listopada na całym Świecie obchodzony jest Dzień Toalet. Warto przy tej okazji zwrócić uwagę na kluczowy fakt związany z tematem sanitariatów i higieny.1/3 mieszkańców Ziemi nie ma dostępu do toalety.
Przy tej okazji Samorząd Uczniowski chciałby zaprosić wszystkich uczniów Naszej Szkoły do wzięcia udziału w konkursie „Wzorowa szkolna łazienka”.
Szczegóły konkursu znajdują się w zakładce UCZEŃ➙KONKURSY

Dzień Patrona

Dzień Patrona w naszej szkole odbędzie się 20 października 2022 r. (czwartek) o godz. 10.50.
Spotykamy się wszyscy na sali gimnastycznej. Klasy schodzą z wychowawcami lub nauczycielami prowadzącymi lekcje. Uczniowie zajmują wyznaczone miejsca na sali.
Zapraszają organizatorzy.

Światowy Dzień Walki z Głodem

16 października – Światowy Dzień Walki z Głodem

Dzięki zbiorowym działaniom w 150 krajach Światowy Dzień Walki z Głodem jest jednym z najpowszechniej obchodzonych dni w kalendarzu Organizacji Narodów Zjednoczonych. WorldFoodDay 2022 obchodzony jest w roku, w którym mamy do czynienia z wieloma globalnymi wyzwaniami, w tym z trwającą pandemią, konfliktami, zmianami klimatycznymi, rosnącymi cenami i napięciami międzynarodowymi. Wszystko to wpływa na globalne bezpieczeństwo żywnościowe. Nadszedł czas na wspólną pracę i stworzenie lepszej przyszłości dla wszystkich.

Przyłączając się do apelu ONZ Samorząd Uczniowski prosi, aby każda klasa podczas najbliższej godziny wychowawczej (18 października) wypracowała i spisała swoje pomysły na to, w jaki sposób można przeciwdziałać problemowi głodu na świecie. Chętne klasy mogą tego dnia przygotować na godzinę wychowawczą zdrowe kanapki i zjeść wspólnie drugie śniadanie. W ten sposób uczniowie chcą zwrócić uwagę na problem głodu na świecie. Dodatkowo na tablicy Samorządu Uczniowskiego znajdują się informacje dotyczące Światowego Dnia Walki z Głodem.

Dziękujemy za przyłączenie się do akcji
Samorząd Uczniowski

Z życia klasy 2a ŚNIADANIE DAJE MOC W październiku mieliśmy kilka lekcji, podczas których poznaliśmy zasady zdrowego odżywiania. Dowiedzieliśmy się, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. 13 października z okazji Dnia Edukacji Nauczyciela, ale również z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Walki z Głodem przygotowaliśmy wspólnie zdrowe śniadanie. Przynieśliśmy potrzebne produkty, z których wykonaliśmy zdrowe, pożywne kanapki. Wykorzystaliśmy do nich także przyniesione z domu warzywa. Wspólne śniadanie było dla nas świetną zabawą, a zarazem nauką o tym -jak ważne jest codzienne, zdrowe śniadanie. Wychowawca Karolina Pilarska

Projekt- Być jak Ignacy 2022

Uczniowie klas III wezmą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym pn. „Być jak Ignacy – Zostań ambasadorem nauki”.

Uczniowie z pomocą Ignacego, jego współpracowników i ciekawych gości zostaną promotorami nauki wśród swoich rówieśników! Zdobędą wiedzę z interesujących dziedzin nauki, a także poznają wybitnych, polskich naukowców – nie tylko tych historycznych, ale także współczesnych. Na uczestników czeka niesamowita przygoda, pełna eksperymentów, doświadczeń i angażujących zadań!


Pasowanie na ucznia

UROCZYSTOŚĆ ŚLUBOWANIA KLAS PIERWSZYCH

              14 października odbyła się w naszej szkole uroczystość Ślubowania i Pasowania Uczniów klasy 1a i 1b na Uczniów Szkoły Podstawowej. Dzieci przygotowały krótki występ artystyczny i z ogromnym szacunkiem  ślubowały przed Panią Dyrektor i innymi zaproszonymi gośćmi. Uczniowie otrzymali  legitymacje szkolne, kuferki z pomocami dydaktycznymi, dyplomy i słodką niespodziankę. To były ważne i wzruszające chwile naszej szkolnej społeczności.


Dzień Edukacji Narodowej 2022

Dziś obchodzimy
🏫Dzień Edukacji Narodowej🏫
Życzymy wszystkim nauczycielom, uczniom i ich rodzicom dużo zdrowia, cierpliwości, wytrwałości i pogody ducha na każdy dzień

👩🏼‍🏫👨🏻‍🏫👩🏻‍🎓👨🏼‍🎓💐

Wycieczka do ZOO i orientarium w Łodzi uczniów klas drugich

galeria

4 października uczniowie klas drugich pod opieką p. Ewy Turek, p. Karoliny Pilarskiej, p. Moniki Leśniewskiej oraz p. Joanny Kot wybrali się na wycieczkę do ZOO i ORIENTARIUM w Łodzi. Dzieci zobaczyły wspaniałe okazy zwierząt, w tym największego w Europie słonia indyjskiego, a o godz. 11.00 uczestnicy wycieczki mieli okazję obejrzeć karmienie i kąpiel słoni w częściowo przeszklonym, wewnętrznym basenie. W basenie z wodospadem podziwiali najdłuższego krokodyla gawialowego Europy. Największą atrakcją Orientarium jest podwodny tunel, w którym uczniowie zobaczyli rekiny, płaszczki i inne morskie stworzenia, które na co dzień zamieszkują Azję południowo-wschodnią. Następnie przyszedł czas na zwiedzanie zewnętrznej części ZOO. Wycieczkowicze widzieli zebry, wielbłąda, żyrafy, żubry, kangury, małpy i wiele innych pięknych okazów. Na koniec zakupili pamiątki i zrobili pamiątkowe zdjęcia. Cała wycieczka była bardzo udana, szczęśliwi i zmęczeni wszyscy wrócili do szkoły.


ASPE w Gminie Andrespol

ZASADY UDZIAŁU I REALIZACJI W PROJEKCIE GRANTOWYM „ASYSTENT UCZNIA ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYCH – PILOTAŻ „ASPE W GMINIE ANDRESPOL”

         § 1. Informacje ogólne

1. Dokument niniejszy określa zasady udziału i realizacji oraz zasady rekrutacji w ramach projektu „Asystent ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – pilotaż”, zwany dalej projektem,
wdrażanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 oś Priorytetowa 2, Działanie 2.10. Wysoka jakość systemu oświaty, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

2. Beneficjentem (wnioskodawcą) jest Gmina Andrespol, a projekt realizują: Liceum Ogólnokształcące im. Jana Karskiego w Wiśniowej Górze, Szkoła Podstawowa z oddziałami przedszkolnymi im. Henryka Sienkiewicza w Wiśniowej Górze, Samorządowe Przedszkole w Andrespolu, Samorządowe Przedszkole w Justynowie.

3. Projekt jest realizowany w okresie od dnia zatrudnienia osoby w charakterze ASPE przez okres 10 miesięcy. Grant może zostać wykorzystany wyłącznie na pokrycie kosztów zatrudnienia w szkole ASPE, przez okres 10 miesięcy.

4. Projekt “Asystent ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych- pilotaż” ma na celu opracowanie standardów usług asystenckich. Zebrane w trakcie projektu doświadczenia i przeprowadzone badania pomogą:
– przygotować założenia prawne oraz opisać niezbędne kwalifikacje „Asystenta ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami” (w skrócie ASPE),
– wprowadzić opis kwalifikacji ASPE do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji,
– opracować zasady finansowania i organizacji pracy ASPE,
– opracować programy i scenariusze szkoleń dla asystentów i kadry szkół zatrudniających ASPE
– przygotować pierwszą grupę 640 ASPE w Polsce do pracy z dziećmi i młodzieżą.

4. Wsparciem ASPE w ramach projektu zostaną objęci wychowankowie placówek oświatowych uprawnionych do otrzymania grantu, których organem prowadzącym jest Gmina Andrespol.

5. Cele realizacji projektu grantowego:
a. wzrost samodzielności dziecka.
b. poprawa funkcjonowania zespołu klasowego, w tym rozwój kompetencji społecznych, w tym wrażliwość na różnorodne potrzeby,
c. wypracowanie zasad współpracy ASPE z pozostałym personelem
szkoły/przedszkola poza zajęciami lekcyjnymi i z nauczycielem/ami w trakcie zajęć lekcyjnych.
d. wypracowanie zasad dotyczących sposobu kwalifikowania uczniów/uczennic
o specjalnych potrzebach edukacyjnych do objęcia wsparciem ASPE.
e. wypracowanie modelu monitoringu i ewaluacji wpływu i warunków wprowadzenia ASPE do szkół/przedszkoli w zakresie:
• profilu kompetencyjnego ASPE,
• standardu pracy ASPE,
• zadań ASPE oraz sposobu ich wykonywania w przedszkolu/szkole (między innymi: jak, kiedy, gdzie i w jakim celu zadania są wykonywane),
• przygotowania do pracy na stanowisku ASPE.

6. Cele ASPE
a. zapewnienie dziecku/uczniowi włączenia w środowisko przedszkola/szkoły,
b. wspieranie integralnego rozwoju dziecka/ucznia,
c. budowanie samodzielności i kształtowania poczucia własnej wartości dziecka/ucznia (na miarę jego możliwości).

§ 2.Rekrutacja

W celu zapewnienia równego dostępu do informacji o projekcie oraz zachowania zasad sprawiedliwej rekrutacji, i z zachowaniem zasad równości szans kobiet i mężczyzn wobec wszystkich zainteresowanych projektem osób informacja o rekrutacji zostaną upowszechnione przez placówki oświatowe zgłoszone do projektu oraz przez Urząd Gminy w Andrespolu.

1. Rekrutacja uczestników projektu będzie prowadzona będzie w następujący sposób:
1) Zgłoszenie kandydata skierowane do Koordynatora projektu lub Dyrektora/sekretariatu placówki oświatowej uprawnionej do udziału w projekcie.
2) Profil kompetencyjny ASPE – wykształcenie i wymagania niezbędne:
a. wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
b. zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego,
c. posiadanie aktualnych badań SANEPID,
d. dobry stan zdrowia umożliwiający wykonywanie czynności fizycznych, silnie obciążających układ ruchowy,
e. znajomość języka polskiego w stopniu komunikatywnym.
Profil kompetencyjny ASPE
a. kompetencje psychospołeczne:
– odporność na stres i trudne sytuacje,
– zdolność szybkiego reagowania,
– umiejętność podejmowania decyzji na podstawie rzetelnej analizy sytuacji,
– umiejętność radzenia sobie z trudnościami,
– spostrzegawczość,
– podzielność uwagi,
– umiejętność panowania nad emocjami,
– odpowiedzialność,
– umiejętność nawiązywania kontaktu z drugą osobą,
– umiejętność obserwowania i słuchania,
– empatia i wrażliwość na potrzeby innych,
– otwartość na uczenie się.
b. kompetencje organizacyjne, w tym umiejętność planowania i organizowania przebiegu dnia, ustalenia rodzaju aktywności ucznia;
c. kompetencje komunikacyjne:
– umiejętność współpracy z osobami dorosłymi, w tym rodzicami, nauczycielami, specjalistami (np. psycholog, pedagog),
– umiejętność pracy z uczniami (też grupą uczniów),
– umiejętność pracy zespołowej,
– umiejętność dostosowanie komunikacji do możliwości i potrzeb partnera.
3). Standard pracy ASPE
Asystent może być zatrudniany zarówno w przedszkolach/szkołach publicznych jak i niepublicznych. Praca asystenta wymaga dobrej kondycji psychofizycznej, dobrej organizacji czasu, umiejętności podejmowania decyzji. Związana jest z podwyższonym poziomem stresu.
4). ASPE wykonuje zadania wynikające z zakresu obowiązków, uzgodnione z dyrektorem przedszkola/szkoły. Swoją pracę dokumentuje zgodnie z ustaleniami podjętymi z dyrektorem przedszkola/szkoły.
5). Dokumentacja jest ograniczona do niezbędnego minimum i koncentruje się
na zbieraniu istotnych informacji dotyczących funkcjonowania dziecka/ucznia oraz przeprowadzonych działań, znacząco wpływających na sytuację dziecka/ucznia.

2. Przygotowanie do pracy ASPE
1) Ukończenie cyklu szkoleń obligatoryjnych podstawowych będzie stanowiło warunek dopuszczający ASPE do pracy w przedszkolu/ szkole. Weryfikacja przygotowania ASPE do pracy w przedszkolu/szkole będzie potwierdzona testem końcowym po
zakończonych szkoleniach obligatoryjnych podstawowych (brak pozytywnego wyniku będzie oznaczał brak możliwości rozpoczęcia pracy w przedszkolu/ szkole). W uzasadnionych przypadkach, po uzyskaniu zgody Grantodawcy, ASPE może zostać dopuszczony do pracy przed podejściem do egzaminu, pod warunkiem zaliczenia minimum 50% godzin szkoleń obligatoryjnych.
2) ASPE będzie również zobowiązany do udziału w szkoleniach obligatoryjnych uzupełniających i w szkoleniach fakultatywnych, których tematyka dopasowana będzie do specyficznych potrzeb wynikających z pracy z konkretnym uczniem/uczennicą, np. typem niepełnosprawności, obsługą konkretnego sprzętu itp.
3) Po szkoleniach w obszarze uzupełniającym i fakultatywnym zostanie także przeprowadzona weryfikacja wiedzy ASPE, w zakresie objętym szkoleniami, potwierdzona testami.
4) Dodatkowo ASPE będzie otrzymywał wsparcie w postaci superwizji grupowych, konsultacji i doradztwa, w tym zdalnego za pośrednictwem telefonu, maila czy komunikatorów internetowych. Ponadto przed zatrudnieniem proponuje się przeprowadzenie rozmowy z ASPE (z udziałem np. dyrektora szkoły/przedszkola, psychologa, pedagoga specjalnego) oraz rozmowy rodziców/opiekunów prawnych z ASPE.
3. Zadania ASPE:
a. Obligatoryjne:
Pomoc w codziennym funkcjonowaniu w przedszkolu/szkole i w trakcie wyjść poza przedszkole/szkołę obejmująca w szczególności:
• pomoc w przemieszczaniu się i transporcie,
• pomoc w przyjmowaniu posiłków,
• czynności związane z utrzymaniem higieny i korzystaniem z toalety (po ustaleniu z rodzicami/opiekunami prawnymi dziecka/ucznia),
• wsparcie dziecka/ucznia podczas zajęć w celu zwiększania jego aktywności i uczestnictwa m.in. poprzez motywowanie dziecka/ucznia do wysiłku, pomoc w korzystaniu z materiałów i pomocy dydaktycznych oraz sprzętu specjalistycznego, pomoc w wykonywaniu notatek,
• podejmowanie działań zmierzających do usuwania barier i ograniczeń w bezpośrednim otoczeniu dziecka/ucznia, celem ułatwienia mu uczestniczenia w przedszkolnych/szkolnych aktywnościach,
• pomoc w porozumiewaniu się i uczestnictwie w grupie (w miarę możliwości),
• pomoc w odrabianiu pracy domowej i udziale w aktywnościach podczas zajęć opiekuńczych,
• wsparcie w uzyskaniu jak największej samodzielności w przedszkolu i szkole,
• wsparcie w rozwiązywaniu problemów związanych z codziennym funkcjonowaniem dziecka/ucznia w sytuacjach edukacyjno- wychowawczo-opiekuńczych,
• współpraca z rodziną, nauczycielami i wychowawcami oraz specjalistami, w przedszkolu i szkole, pracownikami administracji i obsługi przedszkola/szkoły, pielęgniarką, innymi osobami, stosownie do potrzeb, w tym w zakresie przygotowania potrzebnego sprzętu i pomocy dydaktycznych dla dziecka/ucznia, udział w spotkaniach służących ocenie poziomu funkcjonowania dziecka/ucznia, zmierzających do usuwania barier i ograniczeń w środowisku,
• udział w sporządzaniu opinii dotyczącej funkcjonowania dziecka/ucznia, w przedszkolu i szkole, we współpracy z nauczycielami,
• reagowanie na przejawy autoagresji i agresji dziecka/ucznia zgodnie
z ustaleniami podjętymi ze specjalistami i nauczycielami.

b. Fakultatywne – w zależności od potrzeb dziecka/ucznia:
• czynności pielęgnacyjne,
• czynności związane z nadzorowaniem przyjmowania przez dziecko/ucznia leków i podawanie leków przyjmowanych na stałe, nadzorowaniem korzystania przez dziecko/ucznia ze sprzętu medycznego i udzielaniem pomocy w obsłudze sprzętu
medycznego używanego na stałe (np. korzystania z pompy insulinowej, cewnikowanie), obsługa sprzętu specjalistycznego,
• komunikacja i porozumiewanie się (np. wspomagające i alternatywne metody komunikacji),
• wsparcie dziecka/ucznia z zaburzeniami zachowania lub przejawiającego zachowania trudne/ryzykowne (zapobieganie sytuacjom trudnym, dbanie o bezpieczeństwo dzieci/uczniów, interwencja w przypadku sytuacji tzw. podwyższonego ryzyka),
• wspieranie procesu adaptacji dziecka/ucznia do środowiska przedszkolnego/szkolnego poprzez m.in. zapewnianie wsparcia emocjonalnego i bezpośrednią pomoc w radzeniu sobie z nowymi sytuacjami,
• asystowanie dziecku/uczniowi w drodze do i ze szkoły.
4. Sposób realizacji zadań ASPE
• monitorowanie aktywności dziecka/ucznia w obszarach objętych wsparciem,
• wspieranie dziecka/ucznia w rozwijaniu kontaktów społecznych, korzystaniu z usług kulturalnych, rekreacji,
• obserwowanie samopoczucia dziecka/ucznia w czasie sprawowania opieki, w tym w zakresie funkcjonowania psychicznego dziecka/ucznia,
• asystowanie dziecku/uczniowi w wykonywaniu czynności, których nie może wykonać samodzielnie,
• współpraca z dyrektorem, nauczycielami i specjalistami pracującymi w przedszkolu/szkole w zakresie udzielanej przez ASPE pomocy,
• obserwacja i dokumentowanie postępów i trudności dziecka/ucznia oraz przekazywanie zebranych informacji nauczycielom przedszkola/szkoły,
• udział w radach pedagogicznych.
5. Obecność ASPE:
• odpowiednio podczas zajęć wychowania przedszkolnego lub obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
• podczas zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
• podczas zajęć rewalidacyjnych,
• podczas zajęć dodatkowych, w tym rozwijających zainteresowania i uzdolnienia,
• podczas przerw,
• podczas wycieczek, zielonych szkół, zajęć dydaktycznych prowadzonych w terenie itp.,
• podczas uroczystości przedszkolnych/szkolnych.
1) Kryterium formalne:
a. wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
b. zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego,
c. posiadanie aktualnych badań SANEPID,
d. dobry stan zdrowia umożliwiający wykonywanie czynności fizycznych, silnie obciążających układ ruchowy,
e. znajomość języka polskiego w stopniu komunikatywnym
2) Kryterium merytoryczne: umiejętność rozwiązywania problemu dotyczącego sytuacji szkolnej/przedszkolnej oraz umiejętność zaplanowania dnia dla dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
8.Rekrutacja odbywać się będzie zgodnie z zasadą równych szans, w tym równości płci.
9. Osoba zatrudniona w charakterze ASPE bierze obowiązkowo udział w bezpłatnych szkoleniach w formie zdalnej oraz wyjazdowej.
2. Zatrudnienie ASPE możliwe jest dopiero po odbyciu przez niego min. 50% obowiązkowych szkoleń zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Grantodawcę.

 § 3.Postanowienia końcowe

1. Niniejszy dokument zawiera informacje udostępnione przez Grantodawcę w ramach realizowanego projektu.
2. Wszelkie zmiany mogą być dokonywane, przez Koordynatora projektu w porozumieniu z Grantodawcą w formie pisemnej i wchodzą w życie po zapoznaniu z nimi uczestników projektu.
3. Informacje dotyczące Projektu „ASPE W GMINIE ANDRESPOL”  dostępne są w placówkach oświatowych realizujących projekt oraz na stronie www.asystentspe.pl dotyczące Projektu grantowego „ Asystet Ucznia ze specjalnymi potrzebami Edukacyjnymi pilotaż”

Ogólnopolski projekt edukacyjny „Być jak Ignacy – Zostań ambasadorem nauki”

Uczniowie klas III wezmą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Być jak Ignacy- Zostań ambasadorem nauki” to VII edycja programu edukacyjnego dla szkół podstawowych, którego organizatorem jest Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza.
W tym roku uczniowie z pomocą Ignacego, jego współpracowników i ciekawych gości zostaną promotorami nauki wśród swoich rówieśników! Zdobędą wiedzę z interesujących dziedzin nauki, a także poznają wybitnych, polskich naukowców – nie tylko tych historycznych, ale także współczesnych.

Na uczestników czeka kolejna niesamowita przygoda, pełna eksperymentów, doświadczeń i angażujących zadań!


Ogólnopolski projekt edukacyjny „Europa mój dom

Projekt realizowany w klasach drugich w roku szkolnym 2022/2023

Nauczyciele biorący udział w projekcie: mgr Ewa Turek, mgr Monika Leśniewska  oraz mgr Karolina Pilarska (koordynator projektu w placówce).

Cele projektu:

  • Poznawanie poszczególnych krajów Europy pod względem geograficznym, historycznym, kulturowym i turystycznym.
  • Poznanie dziedzictwa kulturowego Europy.
  • Rozwijanie umiejętności pracy z mapą.
  • Rozwijanie umiejętności współpracy, pracy w grupie oraz komunikacji.
  • rozwijanie aktywności twórczej, kreatywności i ciekawości świata i ciekawości poznawczej.
  • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w językach obcych nowożytnych.

Ogólnopolski Program Edukacyjny UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ – edycja X

Program realizowany w klasach drugich na dodatkowych bezpłatnych zajęciach KOŁA MATEMATYCZNEGO Z ELEMENTAMI KODOWANIA I PROGRAMOWANIA przez Panią Karolinę Pilarską.,,Uczymy Dzieci Programować” to program edukacyjny. Celem programu jest upowszechnianie nauki programowania już od najmłodszych lat. Wprowadzenie nauki programowania daje dzieciom szansę na zdobywanie kompetencji przyszłości, odpowiedzialne wprowadzanie w cyfrowy świat, kształtowanie logicznego, algorytmicznego myślenia, ale również wdrażanie do pracy zespołowej, tworzenia czegoś dla dobra ogółu, ale z poszanowaniem praw jednostki. Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem: Maty do kodowania „Kodowanie na dywanie”,  przygotowanych materiałów dodatkowych oraz robotów Ozobot.

Ogólnopolski projekt edukacyjny „Z mapą przez świat

Projekt realizowany będzie w roku szkolnym 2022/2023 (październik-maj). W projekcie wezmą udział klasy pierwsze: klasa I a i klasa I b.
     Głównym celem projektu jest kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi. Wzbogacenie wiedzy dotyczącej środowiska przyrodniczego i społecznego, jak również rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów, korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnej.
    Projekt obejmuje 7 modułów czyli 7 kontynentów.
Każdy moduł składa się z trzech części: prezentacji multimedialnej, pomysłu na stacje zadaniowe oraz zadania interaktywnego z użyciem nowoczesnych technologii.

Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Dotknij, Poczuj, Zobacz”

Uczniowie klas I i II w bieżącym roku szkolnym wezmą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Dotknij, Poczuj, Zobacz”. W każdym miesiącu uczestnicy projektu będą przeprowadzać eksperymenty, które z pewnością wzbudza w uczniach ciekawość i pasję do tworzenia.

Kalendarz roku szkolnego 2022/2023

 1. Rozpoczęcie zajęć dydaktyczno-wychowawczych1 września 2022 r.   
 2.Zimowa przerwa świąteczna  23 – 31 grudnia 2022 r.
 3.Święto Trzech Króli06 stycznia 2023 r.
 4.Ferie zimowe  16 – 29 stycznia 2023 r.
 5.Wiosenna przerwa świąteczna  6 – 11 kwietnia 2023 r.
 6.Majowe święta narodowe  1 i 3 maja 2023 r. nie ma zajęć szkolnych
 7.Egzamin ósmoklasisty23 – 25 maja 2023 r. (wtorek- czwartek)
8.Zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkołach23 czerwca 2023 r.  
9.Ferie letnie  24 czerwca – 31 sierpnia 2023 r.    

Dni dodatkowo wolne od zajęć lekcyjnych, w których odbywają się zajęcia opiekuńcze:

-14 października 2022 (piątek)

– 31 października 2022 (poniedziałek)

– 2 maja 2023 (wtorek)

– 23, 24, 25 maja 2023, (wtorek-czwartek)

– 9 czerwca 2023 (piątek)

Terminarz Rad Pedagogicznych

– 11.01.2023 – Rada Pedagogiczna klasyfikacja śródroczna (środa)

– 19.06.2023 – Rada Pedagogiczna – klasyfikacyjna roczna i końcowa (poniedziałek)

Informacja o zagrożeniach i propozycji ocen śródrocznych i rocznych

– 10.12.2022 – Informacja w Librusie o zagrożeniach oceną niedostateczna

– 11.05.2023 – informacja w Librusie o zagrożeniach oceną niedostateczną i propozycja oceny rocznej

Ostateczne wystawienie ocen śródrocznych i rocznych

– 11.01.2023 – oceny klasyfikacyjne śródroczne

– 14.06.2023 – klasyfikacja uczniów

-13.01.2023 – koniec I semestru

Zebrania wychowawców z rodzicami/prawnymi opiekunami

– 15.09.2022, godz. 17.00 ;  Rada Rodziców – 18.00 (czwartek)

– 12.01.2023, godz. 17.00 (czwartek) klasy IV- VIII i 13.01.2023 godz. 17.00 klasy I-III

– 18.05.2023 (czwartek) klasy IV- VIII w sprawie sposobów poprawy przewidywanych ocen rocznych, procedury egzaminacyjne godz. 17:00

-29.05.203 (poniedziałek), godz. 17.00 – klasy I- III

Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2022/2023

1 września 2022 r. uroczyście rozpoczęliśmy nowy rok szkolny. Pani Dyrektor przywitała zgromadzonych, przedstawiła pierwszoklasistom ich wychowawców, przypomniała o zachowaniu bezpieczeństwa w drodze do i ze szkoły, a na koniec życzyła uczniom wielu sukcesów i pogłębiania swoich zainteresowań, nauczycielom satysfakcji z wykonywanej pracy, a rodzicom zadowolenia ze swoich dzieci. Po części oficjalnej uczniowie spotkali się w klasach ze swoimi wychowawcami. Był to czas na radosne powakacyjne rozmowy.

« z 10 »