O przedszkolu
Przedszkole przy szkole podstawowej w Justynowie mieści się przy ul. Łódzkiej 17. Są to dwa oddziały przedszkolne funkcjonujące od 2009r.
Teren wokół przedszkola to duży, przestrzenny plac dostosowany do potrzeb dzieci, znajduje się on w bezpiecznej odległości od ruchliwej ulicy, sprzyja spacerom i częstym pobytom dzieci na powietrzu.
Przedszkole posiada plac zabaw. Korzystamy również, z dobrze wyposażonej sali gimnastycznej podczas ćwiczeń gimnastycznych oraz różnorodnych gier i zabaw ruchowych.
Sale, meble i toalety przystosowane są dla dzieci w wieku od 4 do 6 lat. Wystrój i wyposażenie przedszkola jest nowoczesne, a wygląd sal zachęcający dzieci do pracy i zabawy. W salach wydzielone są kąciki tematyczne.
Nasze przedszkole oferuje całodzienne wyżywienie: śniadanie, obiad i podwieczorek. Dzieci spożywają posiłki na stołówce, które są dostarczane przez firmę kateringową. Jeżeli zaistnieje taka potrzeba, posiłki są dostosowane do dziecka ze swoistymi wskazaniami.
Przedszkole czynne jest od godziny 7:00 do 17:00.
NUMERY TELEFONÓW:
Grupa Pszczółki – 42 232 36 26
Grupa Sowy – 42 232 36 25
Kadra pedagogiczna:
Grupa Pszczółki :
mgr Ewa Chruściel
mgr Karolina Gruca
Grupa Sówki:
mgr Małgorzata Rudnicka
mgr Małgorzata Sarna
W ramach Podstawy Programowej od 8.00 do 13.00 realizowane są:
– zajęcia edukacyjne, organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju;
– pobyt dzieci na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym,
gry i zabawy ruchowe, sportowe, rekreacyjne, prace porządkowe, ogrodnicze, obserwacje
przyrodnicze, zabawy badawcze, poznawanie różnorodnych środowisk przyrodniczych;
– zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań, indywidualne i grupowe, prace nauczycielki
o charakterze obserwacyjnym;
– zabawy uspokajające i relaksujące, opowiadanie lub czytanie bajek, zabawy w teatr, utrwalanie
wierszy i piosenek, zabawy dydaktyczne, gry planszowe, praca indywidualna z dziećmi mającymi
trudności oraz z dziećmi zdolnym czynności higieniczne i samoobsługowe;
– odpoczynek poobiedni, zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań, indywidualne i grupowe, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym.
Ramowy rozkład dnia:
Godziny | Ramowy rozkład dnia |
7:00-8:30 | Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne inspirowane przez dzieci, zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dowolne wg zainteresowań dzieci. |
8:30-9:00 | Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe- doskonalenie czynności mycia rąk i sposobu korzystania z toalety. |
9:00-9:30 | Śniadanie Grupa Pszczółki, Śniadanie Grupa Sowy. |
9:30-10:45 | Zajęcia wychowawczo-edukacyjne zgodne z podstawą programową. Podjęcie aktywności poznawczej : językowej, matematycznej, przyrodniczej, muzycznej, technicznej i plastycznej. Zajęcia z języka angielskiego wynikające z podstawy programowej. |
10:45-11:30 | Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy na świeżym powietrzu. Czynności samoobsługowe przed wyjściem. Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, badawcze, spacery wycieczki – poznawanie środowiska przyrodniczego i społecznego w najbliższym otoczeniu przedszkola. |
11:30-12:00 | Prace porządkowe. Przygotowanie do obiadu czynności higieniczne i samoobsługowe. |
12:00-12:30 | Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami (widelcem i łyżką) kulturalne zachowanie się przy stole. |
12:30-13:00 | Odpoczynek poobiedni. Relaksacja zabawy relaksacyjne, bajkoterapia, muzykoterapia, wyciszenia. |
13:00-13:45 | Praca indywidualna, zajęcia profilaktyczne, wyrównawcze i kompensacyjne diagnoza, zabawy dydaktyczne, zabawy ruchowe. Zajęcia dodatkowe. Przygotowanie do podwieczorku. |
14:30-15:30 | Podwieczorek Grupa Pszczółki, Podwieczorek Grupa Sowy |
14:30-16:00 | Zabawy udoskonalające funkcje poznawcze lub grafomotoryczne ,zabawy dowolne, tematyczne w kącikach zainteresowań, dydaktyczne, manipulacyjne, konstrukcyjne. Zabawy ogólnorozwojowe, krzyżówki, rebusy, łamigłówki. |
16:00-17:00 | Rozchodzenie się dzieci. Prace porządkowe. Zabawy inspirowane przez dzieci, rozmowy indywidualne |