Plan pracy szkoły
PLAN PRACY SZKOŁY
ROK SZKOLNY 2021/2022
Plan uwzględnia podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2019/2020, wnioski i zalecenia wynikające z nadzoru dyrektora, Łódzkiego Kuratora, organów pracy szkoły w roku szkolnym 2018/2019, priorytety pracy szkoły uwzględniające specyfikę pracy w czasie trwania rozbudowy, realizację projektu unijnego i realizację Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
CELE:
1. Poprawa jakości i efektywności pracy szkoły poprzez wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego, realizację projektu unijnego, rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów.
2. Wzbogacenie oferty szkoły w zakresie wychowania, kształcenia i opieki poprzez wychowanie do wartości, rozwijanie demokracji, samorządności i wolontariatu w szkole, edukację patriotyczną, regionalną i europejską oraz upowszechnianie czytelnictwa.
3. Poprawa stanu bezpieczeństwa uczniów w szkole i środowisku lokalnym poprzez zapewnienie bezpiecznych warunków nauki, kształtowanie kultury osobistej uczniów, promocję zdrowego stylu życia oraz bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów sieci.
4. Wzmacnianie pozycji szkoły w środowisku lokalnym poprzez zacieśnianie współpracy z rodzicami, instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku oraz usprawnienie przepływu informacji.
5. Doskonalenie organizacji i zarządzania szkołą.
Zadanie | Sposób realizacji | Odpowiedzialni | Termin realizacji |
---|---|---|---|
Wdrażanie nowej podstawy programowej. | ● Przypomnienie treści nowej podstawy programowej. ● Zapoznanie uczniów i rodziców z programem nauczania, wymaganiami edukacyjnymi wynikającymi z podstawy programowej i programu nauczania, zasadami oceniania, itd. ● Realizacja zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych adekwatnie do celów określonych w nowej podstawie programowej, zgodnie z wybranym programem nauczania i własnym planem pracy, ● Indywidualizowanie pracy z uczniami w związku z ich różnymi potrzebami i możliwościami, ● Udzielanie bieżącego wsparcia oraz zorganizowanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ● Dokonywanie ewaluacji własnej pracy, monitorowanie realizacji nowej podstawy programowej, ocenianie przydatności wykorzystywanych narzędzi dydaktycznych, ● Współpraca z rodzicami (informowanie o postępach, dokumentowanie współpracy z rodzicami, inne). | Dyrektor wszyscy nauczyciele | wrzesień cały rok szkolny |
Wspieranie nowoczesnych form i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej szkoły w celu umożliwienia osiągnięcia sukcesu każdemu uczniowi, rozwijanie jego kreatywności, przedsiębiorczości, samodzielności i innowacyjności. | ● Poszukiwanie i wdrażanie nowych, innowacyjnych metod pracy, ze szczególnym uwzględnieniem metod aktywnych, metod opartych na neurodydaktyce i nauczaniu przez doświadczenie. ● Wzbogacenie bazy dydaktycznej w zakresie umożliwiającym stosowanie nowatorskich metod nauczania. ● Upowszechnianie stosowania nowoczesnych technologii na lekcjach. ● Realizacja programów własnych, udział w projektach zewnętrznych w celu kreowania przedsiębiorczości uczniów. ● Planowanie wycieczek i przedsięwzięć wspierających realizację treści programowych. ● Stosowanie elementów oceniania kształtującego przygotowującego uczniów do uczenia się przez całe życie. ● Indywidualizacja pracy na lekcjach. Zapewnienie wszystkim uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych odpowiedniego wsparcia. | Wszyscy nauczyciele | Cały rok szkolny |